DigiArt Solutions

Internetiturundus ja veebimaterjalid väikefirmale ja alustavale ettevõtjale

Turundusplaan… Kas väikefirmale on seda vaja!?

väikefirma turundus

Vastus on lihtne – jah, on küll! Kõige sagedasem turundusviga, mida väikeettevõtted teevad, ongi turundusplaani puudumine. Milleks seda vaja on – raha ja aja kokkuhoid. Turundusplaani puudumisel võib olla erinevaid põhjuseid – liiga palju muid asju on vaja teha, ei oska kusagilt alustada, peaks kõigepealt vaatama kuidas asjad sujuvad, raha pole, kas ja kellele seda üldse vaja on, toode on niigi hea milleks seda veel turundada… Kas tuleb tuttav ette?

Kuid igal firmal on vaja end turundada – kust need kliendid siis muidu tulevad, kuidas Sind üles leiavad? Ja kui pole kliente, siis ei ole ka raha. Lihtne?

Kui aega ja raha on vähe, siis tuleb neid ressursse veelgi hoolikamalt ja optimaalsemalt kasutada. Tegemist vajavatest asjadest peab olema ülevaade, see tuleb panna lihtsas vormis kirja ning sellest ka kinni pidada. Tähtis on näha põhjus-tagajärg seost -> tegutsen, saan tulemuse, hindan seda, muudan tegevust. Kui plaani ees ei ole, kipume me kõik tegevusi edasi lükkama. Väga tavaline on nn „aktiivne ootamine“ – oodatakse, et ilma ühegi turundustegevuseta leiab klient ise tee firmasse. Aga keda ei tule, see on klient.

Turundusplaani koostamiseks on olemas kümneid erinevaid juhendeid ja võimalusi. Paljudel väikeettevõtete juhtidel ongi eelarvamus, et turundusplaan on midagi keerulist, mahukat ja ametlikku. Tegelikult ei pea see üldse nii olema. See peaks olema hoopis praktiline tööriist, mis aitab Sind mõtete korrastamisel ja väldib suvalist rapsimist.

Väikefirmal on vaja lihtsat turundusplaani, mille koostamine ja rakendamine on lihtne, mis on kolleegidele mõistetav, on paindlik ja mis hoiaks joonel juhti ennast. Ja mis on loomulikult ettevõtte eesmärkide täitmisele suunatud.

 

väikefirma turundusplaan

väikefirma turundusplaan

Kui strateegiat teha ei jõua, tee siis tegevuskava

Mida konkreetsem, seda parem.  Aga jälgi, et see vastaks 5-le kõige tähtsamale küsimusele – miks, mida, kellele, kuidas ja kus.

  1. Miks kliendil peaks Sinu firmat vaja olema? Miks ta peaks just Sinu käest ostma?
  2. Mida Sa müüd? Milline on Sinu toode, mis on selle eelised teiste sarnaste ees? Millega see eristub? Millist emotsiooni tekitab?
  3. Kellele Sa oma toodet või teenust müüd? Kes on sihtgrupp?
  4. Kus Sa oma tooteid müüd? Milline on turg? Kuidas Su toode sinna jõuab?
  5. Kuidas Sa kõike seda teed? Kuidas klient Sinu tootest/teenusest teada saab? Kui palju raha Sa sellele kulutad?

Kui oled vastused välja mõelnud, siis saad juba tegevused koos eesmärkide, kanalite valiku ja umbkaudsete summadega kuude kaupa lahti kirjutada. Nii saad ajakava ja ülevaate sellest, millised tegevused, mis eesmärgiga, millal ja millise kuluga on vaja ellu viia.

Küsimustele vastates hoiad oma fookuse paigas ja plaan tuletab Sulle aeg-ajalt meelde, mida on vaja teha. Tegevuste tükkideks lahti kirjutamine aitab paremini planeerida ja nende tükkide saavutamine näib ka lihtsam.

Kui oled plaani paika saanud, kuid asjaolud muutuvad, siis ära kahtle Sinagi plaani muutmast. Kui Sulle näib, et mõni tegevus ei too tulemust, siis muuda seda. Kuid ära unusta, et turundus on aeganõudev asi ja tulemus ei tule kohe. Eelkõige on vaja järjekindlust.

Ja lõpetuseks kõige tähtsam – kui oled turundusplaani teinud, siis ka kasuta seda!

Ikka tundub raske ja ei taha teha? Võta ühendust ja meie teeme!

Kui said turundusplaani valmis, siis vaata võimalusi selle kasutamiseks!

Allikad
http://www.director.ee/
http://internetmarketing.ee/
http://www.pahkel.ee

Jälgi meid 🙂
Saada
Twitter
Visit Us
Follow Me
INSTAGRAM
Saada
Twitter
Visit Us
Follow Me
INSTAGRAM