Eestis on ligi 600 000 aktiivset Facebooki kasutajat, mis moodustab umbes poole elanikkonnast. Ja väga suure tõenäosusega on ka Sinu kliendid nende hulgas. Kas Sinu ettevõttel on Facebookis oma fännileht, läbi mille klientidega suhelda ja ennast pildil hoida? Kui mitte, siis jätad Sa kasutamata ühe väga tähtsa ja efektiivse turunduskanali.
Facebooki fännilehe eesmärk ei pea olema suure hulga jälgijate kogumine, vaid oluline on nende kvaliteet ehk see, kas nad on või saavad Sinu potentsiaalseteks klientideks.
Ka Google otsingumootorile meeldivad Facebookis fännilehte omavad ettevõtted ning need jõuavad otsitulemustes ettepoole. Selle eelduseks on aktiivne fännileht ning korrektselt täidetud andmed selle kohta. Facebooki lehel kasutatud märksõnad mõjuvad Google otsitulemustes positiivselt, see tähendab, et sisukas ja aktiivne fännileht on liikluse suunaja kodulehele.
Siiski ei ole paljud firmad veel Facebookis esindatud või kui ongi, siis ei tea päris täpselt, mida ja kuidas teha. Levinud on arvamus, et sotsiaalmeedias saab väikese turunduseelarvega ära teha suuri asju. See on õige ja ei ole ka. Võrreldes tavameediaga ei pea eelarve tõesti suur olema, kuid sotsiaalmeedia on väga ajamahukas turundusvaldkond, see nõuab hulgaliselt aega ja pühendumist, mida algul ei osata oodatagi. Sageli on vaja postituste kriitilise ulatuse saamiseks teha tasulist reklaami ja kampaaniaid, sest ilma nendeta on väga raske jõuda suurema sihtrühmani ja kasvatada fännilehe aktiivsust. Samuti on palju nippe, tingimusi, reegleid jms, millega peab arvestama.
Tähelepanu saavutamine ei ole Facebookis üldsegi lihtne
Pead arvestama, et Sinu postitus või reklaam ei võistle ainult konkurentide omaga, vaid kogu sotsiaalmeedias leiduva sisuga. Kuigi toode või teenus võib hea olla, on sotsiaalmeedias silmapaistmiseks aega vähem kui sekund. Kui Su postitus lugejat kohe ei köida, liigub ta edasi. Inimeste tähelepanuvõime kahaneb pidevalt, enam ei loeta tekste läbi, vaid lastakse lihtsalt silmadega üle. Kui midagi huvi pakub, vaid siis süvenetakse ehk pikemalt. Inimeste tähelepanu püüda ei ole lihtne ja kui oled selle ka võitnud, siis hajub see kiiresti. Et Sinu info pälviks tähelepanu, peab see sekundiga eristuma ning silma paistma teiste omataoliste seast.
Mõned mõtted, mida Facebookis postitamisel jälgida:
- Maksimaalne postituste arv 2-5 postitust päevas. Kui postitad rohkem, tüdinevad kasutajad ära, võtavad seda spämmimisena ning võivad Sinu postitused uudisvoost eemaldada või üldse Unlike nuppu vajutada. Tavaline Eesti firmade aktiivsus on 2-3 postitust nädalas.
- Lühemad tekstid on paremad, sest pikka liigendamata teksti ei viitsi keegi lugeda. Tähelepanu äratamiseks hoia postitused lühikesed (mitte üle 100 tähemärgi) ja tabavad.
- Kasuta linke – statistika näitab, et postitused, millele on lisatud veebiaadress, saavad kasutajatelt suuremat vastukaja.
- Jälgijaid aktiveerib ja parema tagasiside annab kui lisad postitusele mõne küsimuse, üleskutse, lased neil millegi kohta avaldada arvamust jne. Küsi oma fännidelt näiteks üks huvitav küsimus päevas.
- Kasuta teksti illustreerimiseks pildimaterjali ja videoid, nii kogud paremini meeldimisi, kommentaare ning jagamisi. Skywordis läbiviidud uuringust tuli välja, et artiklit, mis sisaldas asjakohast fotot või infograafikut, vaadati 94% rohkem kui ilma fotota artiklit samas kategoorias.
- Iga Facebooki postituse eluiga on 3-4 tundi, millal seda näidatakse teatud hulgale inimestele. Kui sõnum saab selle aja jooksul positiivset tagasisidet (klikke, meeldimisi, kommentaare, jagamisi), siis näidatakse seda üha rohkematele inimestele.
- Millal postitada? Mõned allikad ütlevad, et parim kellaaeg postitusteks on kella 10.00 ja 16.00 vahel. Veel parem on postitada peale tööaega õhtul. Teised allikad ütlevad, et parim aeg on hommikul kell 10.00 ja õhtul 21.00. Tegelikult sõltub see sinu sihtrühma aktiivsusest, millal nemad on Facebookis. Enda jaoks parimad ajad saad kindlaks teha oma fännilehe statistika alt. Päevadest loetakse neljapäeva ja reedet headeks päevadeks, sest need päevad on inimeste jaoks rohkem positiivsed (töönädala lõpp on lähedal!) ning tänu sellele on ka inimeste aktiivsus ja tagasiside suurem. Aga see ei ole alati reegel – arvesta oma klientide eripära (näiteks kontoritöötajad vs kodused väikelaste emad)!
- Huvitav ja asjakohane sisu! Miks seda vaja on, sellest kirjutasime pikemalt siin artiklis.
Facebooki fännilehe turundusliku mõtte võib üldiselt kokku võtta nii – ole seal kus on inimesed. Ole seal oma sihtgrupile. Paku neile huvitavat sisu. Ja tee seda kõike läbimõeldult.
Sul pole aega või tahtmist Facebookiga tegelda? Võta meiega ühendust ja mõtleme koos midagi välja!