Üle 300 miljoni kasutajaga Twitter on Facebooki kõrval maailmas suuruselt teine sotsiaalvõrgustik. Eestis on üle 120 000 aktiivse kasutajakonto, kuid meil valitsevad selle kanali osas kahetised tunded – ühed peavad seda kanalit ebaoluliseks, teised aga lihtsalt arvamusliidrite grupi meelelahutuseks. Seega ei kasuta väga paljud Eesti turundajad Twitterit veel enda jaoks veel ära. Järgnevalt natuke pikemalt, miks võiks siisiki turundada Twitteris.
Ent Twitteri populaarsus kasvab lennukalt, kasvu prognoositakse 22-25% aastas. See on seotud muutustega inimeste meediatarbimises, sest info liigub desktopilt üha enam mobiili ja 80% Twitteri kasutajatest tegutsevadki oma nutitelefonides. Ka valitakse aina täpsemalt, millist meediat ja kuidas tarbida. Huvitav on see, et Twitteris on esindatud muljetavaldav arvamusliidrite kogukond, sh ka Eestist.
5 põhjust, miks võiks luua ettevõttele Twitterisse konto:
- Uute kontaktide, klientide ja partnerite leidmine
- Oma klientidele (sh tulevastele klientidele) lähemal ja kättesaadaval olemine
- Kursisolemine sellega, millega tegelevad sama valdkonna inimesed, sh konkurendid
- Võimalus aegsasti reageerida oma firma mainimistele Twitteris
- Tõsta oma veebilehe külastatavust
Twitterit eristab võrreldes Facebookiga kiirus, dünaamilisus ja see, et kogu uudisvoog on eranditult avalik. See tähendab, et kõik näevad kõike, filtreerimisvõimalust ei ole. Eristuv on ka see, et praegu on veel ühe postituse pikkus maksimaalselt 140 tähemärki. Kuigi väidetavalt on see lähiajal muutumas, sama räägitakse ka filtreerimise kohta. Kuna 140 tähemärki on ikkagi üsna väike number, siis peab sõnum olema selge ja üheseltmõistetav. Siiski on võimalik lisada sõnumiks pilti või videot ja linkida edasi veebilehtedele.
- Kahjuks on ühe säutsu keskmine eluiga väga lühike, seega tuleks postitada üsna sageli, aga samas ei tohi sihtrühma oma sõnumitega üleküllastada, sest see muutuks spämmimiseks.
Hashtag ehk märksõna lisatakse oma säutsule siis, kui soovitakse ise liituda selleteemalise (selle teema alla koonduva) vestluse või teemaga, sinna saavad ka teised kasutajad oma sisu juurde lisada. Turunduse mõistes annab suurepärase tulemuse see, kui vestluse tulemusel suudetakse panna oma sihtgrupi liikmed tegutsema – vestluses osalema, postitusi jagama, lemmikutesse lisama, teemasid jälgima. Hästi võib töötada mistahes sündmuse või uudise oskuslik ärakasutamine – seod oma brändi mingi lahenduse või probleemiga ning tood seeläbi firma väärtust esile. Kõigil on hästi meeles intsident jalgpallimängust, kus hammustati vastasmängijat ning see kasutati tähelepanu võitmiseks ära stiilis – meie korgid on keeratavad, hambaid kasutada pole vaja või löö hambad parem meie steiki jne.
- Ettevõtjad ja turundajad saavad Twitteris otsida ka märksõnu, mis on seotud nende tegevusala või nende endaga ning jälgida inimeste vestlusi. Tänu sellele saab infot selle kohta, kuidas sihtgrupp reageerib samataoliste ettevõtete sõnumitele ja ühtlasi ka täiustada enda säutsude sisu. Kui klikid hashtag’iga sõnale, siis näed ka teisi säutse, mis on sildistatud sama võtmesõnaga.
- Jäta meelde, et # on märksõnade jaoks, aga @ on suhtlemiseks, kui suunad oma sõnumi kellelegi otse.
- Läbi Twitter Ads’i saab reklaamida oma ettevõtet ka Eestis. Teenus on saadaval alates eelmise aasta septembrist, kuid kahjuks ei toeta see eesti keelt. See tähendab, et seda saab kasutada ainult osaliselt, sest reklaamtekstid peavad olema vaid toetatud keeles. Kuid sellega saab esile tuua oma säutse, kasvatada liiklust veebilehele või suurendada oma konto jälgijate arvu rohkem kui 200 riigis sh Eestis.
Lõpetuseks uuesti selle kirjatüki pealkirjas esitatud küsimus – kas on mõtet turundada Twitteris? Loodetavasti oskad nüüd sellele ise vastata ja vastavalt sellele ka oma otsuse teha.
Leiad, et vaja oleks Twitterit kasutada, aga aega või oskusi napib? Võta ühendust, teeme ära!
Hashtag ehk # – sotsiaalvõrgustike (Twitter, Instagram, Facebook) kasutajad saavad oma postitusi grupeerida ja kategoriseerida teema, tüübi või teemaviidete järgi, kirjutades märgi # järele mingi sõna (#turundus, #laupäev, #laat). Näiteks on televaatajatel olnud võimalus Twitteris juba mitu aega kaasa rääkida saadetele, mille ajal on ekraanil järgmised viited: #kolmeraudne (“Kolmeraudne”), #snkt (“Su nägu kõlab tuttavalt”) ja #eurovision (“Eurovisioon”).
Allikad
http://mi.ee/turundusraadio/turundus-twitteris
http://www.bestmarketing.ee/content-marketing/2015/09/04/twitteris-saab-nuud-reklaamida
http://kodulehekoolitused.ee/sotsiaalmeedia-kanalid-ettevottele/